Först är det svalorna. ‘Kvideritt’, ‘kvideritt’. Fåglarna som simmar elegant som fiskar i luften och med glädje tycks kasta sig upp mot himlen. Sen är det skogssjön. Det finns ingen annan i och vid sjön. Inga ljud av människor hörs. Tyst stilla. Vattnet är kallt när man skall i. Man måste ta till alla psykiska förmågor för att våga doppa sig. Sen så varmt, mjukt och skönt. Härligt att simma i med hälsinglands blånande berg och den milsvida skogen som fond. Slöa mornar. Doften från grillen. Havet av ‘tulpiner’. Ljumma kvällar. Enkelt liv. Härligt!
Category: Swedish
Oj vad jag skulle vilja vara…
här ikväll…
Senast (icke) lästa bok
Allt som återstår av Elin Boardy
Det här är säkert en bok som kommer att vinna många fina priser. Ocvh många personher i finkretsarna kommer säkert att gilla den. Mig griper den helt enkelt inte taget i. Visst är berättarsättet annorlunda men roligt blir det inte. Det blir känslokallt som att läsa en mattebok. Och, ja. Jag försöker verkligen läsa klar boken men det går helt enkelt inte. Efter mindre än halva är det stop. Står inte ut. Den får bli halvläst. Synd för historien är värd att berättas.
Sommarlov == Semester
Jaha då har man sommarlov eller semester kanske det heter. Åtta lediga veckor. ÅTTA!!!! Sjukt härligt!
Senast lästa bok
Stephen King, Allt kan hända, 14 mörka berättelser.
En skitbok IMHO!
Fick en fin whiskey av mina mentorselever idag. Får lite dåligt samvete att dom skall behöva använda sina surt förvärvade kronor på en gammal gubbe som mig. Glad blev jag naturligtvis.
Det är en helt underbar klass jag haft under våren som nu tar studenten på Fredag. Ett gäng unga män och kvinnor som varit med om ett och annat och som jag är säker kommer att gå långt i livet. Gillar er Tinka!
Imorgon har vi studentfest ute vid Engeltofta. Först båt ut och sedan förhoppningsvis en mycket trevlig fest in en vacker omgivning. Sitter precis och filar på talet till mina elever.